Al ruim tien jaar werk ik in de culturele sector op het gebied van marketing en communicatie. Veel projecten hebben een innovatief karakter: de introductie van een nieuw merk, (re-)organisatietrajecten, het bereiken van een nieuwe doelgroep of de lancering van een nieuw product. Het bereiken van publiek heeft altijd mijn focus.
Mijn stijl kenmerkt zich door een grote mate van resultaatgerichtheid. Het ontwikkelen van een strategie om zo efficiënt mogelijk over de eindstreep te komen, vormt daarom vaak het begin van een project. Ik geloof dat je meer bereikt in samenwerking. 
Ik heb veel ervaring met het samenstellen en aansturen van teams. Met name bij het introduceren van “iets nieuws” is zowel intern als extern draagvlak vaak van doorslaggevend belang voor het slagen van een project.

Wat ik doe:

Strategische marketing

Ontwikkeling, coördinatie en uitvoering van marketing en communicatieplannen, concurrentie-analyses, doelgroeponderzoek, en meer.

Projectmanager

Projectdoelstellingen managen, inrichten van interne en externe processen en samenwerkingen, bewaken van operationele en strategische doelstellingen, financiële planning en voortgangspresentaties.

Brainstormbegeleiding, marketingadvies

Ik heb een duidelijke visie over marketing binnen de culturele sector, en over hoe culturele/creatieve organisaties meer publiek kunnen bereiken. Ik heb ruime ervaring met zowel grote als kleine projecten en deel mijn kennis graag.

Interim management

Tijdelijke aansturing van een team, interne begeleiding van organisatietrajecten, analyse en aandragen van verbeterplannen op beleidsniveau, doorvoeren van specifiek beleid.